Jak tworzyć skuteczny content w mediach społecznościowych?

Czym cechuje się idealny tekst? Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że czytając tekst na blogu firmowym lub wpis na portalu społecznościowym wybrałeś konkretny materiał dlatego, że zaintrygował Cię tytuł lub grafika? Co decyduje o popularności treści publikowanych w Internecie? Dzisiaj opowiem Ci o tym, jak tworzyć skuteczny content na profilu firmowym w mediach społecznościowych, aby przykuć uwagę czytelników.

5 cech dobrego blogowego tekstu content marketing

popularna agencja content marketingAby stworzyć ciekawy tekst musisz przede wszystkim skupić się na tym, co chcesz przekazać. Podobnie jak w marketingu, również copywriting posiada kilka „złotych zasad”, dzięki którym uda Ci się sprawnie wejść w interakcję ze swoimi czytelnikami i zdobyć ich aktywną uwagę. Określana zasadą „4C” technika łącząca jasność (clear), zwięzłość (concise), atrakcyjność (compelling) oraz wiarygodność (credible) to wyznacznik jakości każdego dobrego tekstu zoptymalizowanego pod kątem SEO. Okazuje się, że największą popularnością wśród internautów cieszą się teksty poradnikowe, o objętości słów nie przekraczającej 500 lub większej niż 800 wyrazów. Każda popularna agencja content marketing, aby wzmocnić jakość swoich treści kreuje w publikacjach pozycję eksperta. Przygotowanie publikacji poprzedź wnikliwym researchem- treści atrakcyjne merytorycznie to zawsze najlepsza forma ciekawego i atrakcyjnego przekazu, która pozwoli Ci nie tylko zwiększyć świadomość produktu, o jakim piszesz ale także podzielić się z nimi swoją wiedzą, budując w odbiorcy poczucie bezpieczeństwa i zwiększając jego świadomość związaną z omawianym zagadnieniem. Przygotowując post do publikacji w social mediach postaraj się, aby był on przede wszystkim potencjalnie użyteczny dla Twoich czytelników. Pamiętaj, że klucz do sukcesu stanowi ciekawy tytuł i śródtytuł- bazuj na sprawdzonych pomysłach, takich jak np. „W dalszej części tekstu dowiesz się…” lub „W kolejnym akapicie pokażę Ci jak…”- tak jak ja zrobiłam to w zakończeniu wstępu. W swojej pracy nie bój się też wykorzystywać magii tzw. clickbait’ów oraz cliffhangers.

Buduj tytuły i śródtytuły w myśl zasady SEO- friendly, np. pozycjonując frazę „projektowanie logo” dzięki wpisaniu jej w wyszukiwarce możemy znaleźć blisko kilkadziesiąt gotowych koncepcji na tekst i w ten sposób możemy rozbudowywać i modyfikować gotowe już pomysły. Przykładowo zamiast „Jak zaprojektować ciekawe logo?” możemy zmienić zdanie na formę, która będzie atrakcyjniejsza dla czytelnika pod względem merytorycznym i jasno określi to, co chcemy przekazać. W ten sposób możemy stworzyć np. tytuły takie jak „5 pomysłów na atrakcyjne logo firmy” lub „Jak przygotować logo za pomocą fontów?”.

Oferty sklepów z upominkami<< >>Kolorowe zaproszenia ślubne ze zdjęciem i personalizacją

O autorze : Filip Drabik