Układ kierowniczy – kiedy naprawiać?

Aby uzyskać dobre wyniki jazdy, kierowanie samochodem powinno być wolne od niespodziewanych usterek, z szybką reakcją na obrót koła. Jeśli zdarzy się coś nieprzewidzianego i będziesz musiał szybko manewrować, efektywne sterowanie zapewnia również bezpieczeństwo. Śliskie drogi lub nie, jazda i kierowanie powinny być zawsze jak najbardziej odporne na poślizg, a układ kierowniczy i prawidłowo ustawione koła zmniejszają ryzyko poślizgu.

Objawy usterek układu kierowniczego

regeneracja przekładni kierowniczej w aucie

Objawy różnią się w zależności od pojazdu i sposobu, w jaki komponenty układu kierowniczego zawiodły, więc nie wszystkie objawy będą miały zastosowanie dla każdego auta. Większość instrukcji obsługi przypomina o okresowym sprawdzaniu płynu wspomagania układu kierowniczego, ponieważ może to być wczesny wskaźnik problemów ze wspomaganiem układu kierowniczego. Gdy jednak auto wydaje się jechać nie tym torem, którym chcemy, może być to spowodowane awarią. Walka z samochodem z nadmiarem pochylenia w kierownicy jest wyczerpującym i niebezpiecznym sposobem prowadzenia samochodu. Zauważając wszelkie nieprawidłowości, należy oddać auto do przeglądu. W większości przypadków uszkodzenia przekładni kierowniczej, jej regeneracja jest stosunkowo prosta, a zwiększy bezpieczeństwo podróżujących autem. Jeżeli elementy mechanizmu nie są zajęte rdzą, zwykle wystarczy wymienienie uszczelniaczy oraz kontrola i uzupełnienie płynu. Regeneracja przekładni kierowniczej w aucie powinna być przeprowadzona przez specjalistę, ze względu na bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem. W przypadku wykrycia większych usterek, specjaliści dokładnie diagnozują, które elementy należy wymienić na nowe, aby przywrócić sprawność układu kierowniczego. Naprawa przekładni kierowniczej rozpoczyna się od demontażu układu oraz oceny zużycia poszczególnych elementów. Następnie wszystkie z nich są dokładnie czyszczone, a obudowy odmalowane. Kolejno zużyte elementy oraz uszczelniacze są wymieniane, a potem montowane z powrotem. Mechanik dokonuje testów, reguluje oraz sprawdza poprawność naprawy. 

Zła przekładnia kierownicza powinna zostać wymieniona. To trudna praca, którą najlepiej zostawić profesjonalistom. Polega na usuwaniu linii, złączy elektrycznych, układu kierowniczego i innych. Niektóre procedury należy wykonać po wymianie przekładni kierowniczej, ale ich nieprawidłowe wykonanie może spowodować uszkodzenie czujnika poduszki powietrznej i dodatkowe koszty. Po wymianie hydraulicznej przekładni kierowniczej układ będzie musiał zostać odpowietrzony i ponownie napełniony płynem.

Kontenery budowlane pod wynajem<< >>Urządzenia elektroniki pomiarowej

O autorze : rabartosz